Творчий портрет вчителя
Творчий портрет вчителя
(роздуми на тему)
Сучасний вчитель… Який він? Довгий час у суспільстві панувала думка, що найголовніше для педагога це те, який він спеціаліст, а яка він людина – це другорядне питання. Науковці ж довели, що 15% успіху вчителя залежить від його професійних якостей, а все решта – вміння працювати з людьми, особисті якості педагога. Проте, як би професійно не був підготовлений вчитель, він повинен постійно вдосконалювати свої особистісні якості, які багато в чому є запорукою успішної роботи.
Я працюю вчителем англійської 15 років. За час роботи я навчала різних учнів: наполегливих і працьовитих,байдужих і ледарів, відповідальних і тих, хто не дотримується свого слова.
Я з максималізмом, притаманним всім молодим педагогам, була впевнена, що їхні успіхи – це моя заслуга, а невдачі – це їх вина. Проте, я дуже швидко зрозуміла, що це не так. Мої учні і я – це дві складові одного цілого. Якщо я хочу змін від них, то маю в першу чергу змінити себе.
Сьогодні ми повинні знати і вміти більше, інакше ми будемо нецікавими нашим учням. На вчителя англійської мови лягає подвійний тягар, адже вчителі іноземної мови завжди мають бути на крок вперед. Вони не просто джерело знань, а активні учасники навчального процесу. Сучасні школярі на "ти" з комп’ютером, «висять» годинами у віртуальному світі. Не варто звинувачувати учнів в тому, що вони занадто технічно грамотні і нічого не бачать крім своїх гаджетів. Цього не змінити, краще спрямувати їх роботу у правильне русло. Я не наводитиму прикладів форм та методів роботи, які використовую. Адже кожен з нас володіє ними, вдосконалює, збагачує свій педагогічний кейс протягом життя. Мова зараз не про те. Мова про вчителя, його призначення, роль у житті дитини. І не має значення, який предмет ти викладаєш: англійську мову чи історію,фізику чи образотворче мистецтво.
Я вірю, що світ врятують наші діти, нове покоління духовно-стійких та інтелектуально-розвинених особистостей. Бо хто б не був при владі і на який ладан не дихала б економіка, ніщо не може затьмарити їх життя. Подивімося на них, переймімось їх впевненістю у завтрашньому дні.
По-новому осмислюючи догми педагогіки і психології розумієш, що у сучасному світі діють інші закони, діти ростуть по-іншому, але ми, вчителі, такі ж. Ми готові навчати і виховувати в кредит, чекати обіцянок від держави і легковажних учнів, сподіватися на краще, вірити в добро, радіти кожному прожитому дню і щоранку прокидатися з відчуттям щастя, адже доля подарувала можливість бути ВЧИТЕЛЕМ.
|